30 de nov. de 2005
Repensando Pontedeume
vila de Pontedeume.
Poderia-mos facer un exercício de imaxinación e repensar Pontedeume, como se dunha arte de máxia se trata-se.
Nesta primeira instantánea vemos o paseo marítimo. Fixade-vos que enriba do povo hai ainda unha
fraga que escala até o monte Breamo? e ao fondo unha ponte que atravesa o rio.
Unha nova perspectiva desde a outra beira da ria, e a fraga novamente dominando a paisaxe. Fixade-vos que tamén aqui teñen as mesmas dificultades de espazo e sen embargo non teñen a obsesión por medrar.
Aqui podemos apreciar unha vista aérea e a fermosa ponte que dá entrada á Vila. Como vedes o o
verde é parte consubstancial da paisaxe.
Unha visión estilizada de Caaveiro, como dixo un bon amigo. Non seria moi difícil reconstruir o noso
mosteiro, non si?
19 de nov. de 2005
Unha aportación interesante
Parece que lo del Concello de Pontedeume es mucho mas grave de lo que parece a simple vista. Según la información que he leido existen ya informes de la C.O.T.O.P corroborando la ilegalidad de varias obras en nuestro municipio. Uno de ellos es sobre el comentado edificio de Caldagueiro, según el informe la C.O.T.O.P de oficio y a instancias de una denuncia particular, realizaron una inspección en junio de 2004, en donde se indica:
1.Se ha concedido licencia por parte de la comision de gobierno local 6 meses antes del informe favorable del técnico municipal, en todo caso este ultimo justifica la licencia en base a que “existe calle proyectada a un nivel inferior, y que cuando se edifique en ambas calles la altura de la edificación en parte quedara tapada”.
2.El edificio supera las alturas permitidas, presenta 12.50 m a cornisa cuando la máxima es 12 m. La cubierta presenta desde la cornisa una altura de 5.12 m, cuando se autoriza un máximo de 4 m. Se están realizando casetones abuhardillados en la cubierta cuando no están autorizados, se realizan viviendas bajo cubierta independientes cuando esta prohibido.
3.El suelo sobre el que se ha concedido la licencia esta sin ningún tipo de servicio, no existen calles, aceras, alcantarillado, electricidad, en ningún caso se puede considerar suelo urbano, según el informe de la C.O.T.O.P existe un grave error en la Normativa municipal que en su día considero esta zona como suelo urbano consolidado cuando realmente debería ser urbanizable, es decir falta hacer el proyecto de urbanización, en el cual se repartan equitativamente las cargas y los beneficios de la capacidad de edificar. Y parece que sobre esto hay amplia jurisprudencia de sentencias del tribunal supremo. Esta ilegalidad lo que promueve es la situación actual de extorsión de esta promotora sobre los terrenos colindantes para poder variar ligeramente el trazado definitivo de los viales para poder disponer adecuadamente su construcción ya que la parcela actual tiene 30 metros de fondo y necesitan 33 para poder hacer 1 bloque de 15 de fondo desde cada calle con un patio entre ellos.
4.Por otro lado resulta que la Comarca Eumesa desde 1971 esta declarada como paraje pintoresca por el decreto 2234/1971, de patrimonio español, y esta incluido en el inventario xeral de patrimonio cultural de Galicia. Según esto y la ley de ordenación urbanística de Galicia, esta prohibido realizar en las carreteras o caminos con vistas panoramicas edificaciones que generen barreras que interrumpan la vision y este claro es evidente que el edificio impide la vision de las bellezas naturales de la desembocadura del Eume. Ademas de impacto visual desde la playa de la madalegna y paseo marítimo, rompiendo la armonia del paisaje. Esto tambien es lo que promulga la ley de costas del 1988, en zonas de borde costero hasta 500 m de la linea de marea.
Finalmente el informe de la C.O.T.O.P propone: Requerir al Concello de Pontedeume para que proceda a revisar a licenza outorgada xa que nula de pleno dereito ao contravir el ordenamento xuridico, e para que cumpra as suas obrigas, impostas polo artigo 209 da Ley de Ordenación urbanística de Galicia, respecto das obras executadas sen exustarse as condicions da referidad licenza.
Como poder ver claramente la obra es ilegal a todas luces, ya por licencia nula y por superar las alturas máximas permitidas por la normativa. Lo que ya es el colmo es que este informe es de fecha 11 de octubre de 2004, y a estas alturas la obra no ha sido paralizada tal y como se le exige al Alcalde de Pontedeume. Después de ver esto uno ya no entiende nada, parece que si existen unos organismos por encima de las autoridades locales, que investigan, hacen informes, dan ordenes, pero al final no sirven para nada ya que los infractores iniciales desde luego ya sabían que lo habían hecho mal desde el principio y las leyes que vulneraban. Lo lógico es que la C.O.T.O.P viniera directamente a paralizar las obras ilegales y evitara que estas se terminen y se vendan a los ciudadanos en general ignorantes de todos estos asuntos burocráticos. Así al final dejan pasar el tiempo los sinvergüenzas se llevan los millones y el expediente de derribo de quedan a los propietarios. Es una vergüenza!!!.
El otro informe que existe de la C.O.T.O.P , y se refiere a una vivienda unifamiliar realizada en Nogueirosa, por parte de un conocido constructor local.
Según el informe se realiza visita en septiembre de 2003 y mazo de 2004, en el informe del vigilante urbanístico se indica:
1.Se ha concedido Licencia municipal para agrupación y segracion de fincas en zona clasificada como de protección costera.
2.Un mes de concedida esta licencia se solicita licencia de construcción de vivienda unifamiliar en una de las parcelas segregadas, este expediente presenta informe favorable del técnico municipal indicando literalmente que se concede licencia para “obras de construcción de vivenda unifamiliar, composta de semisótano, planta baixa e planta alta, a empezar en solo de protección costeira Z-4, en ....”. INCREÍBLE en la propia licencia se dice que la zona es de protección y se concede licencia!!!.
3.Según la visita a la obra por parte del vigilante urbanístico, se indica que la edificación tiene una altura de 7.80 m. cuando lo máximo son 6.80 m., tambien hay discordancia entre la licencia y el proyecto por añadir un cuerpo no contenido en el proyecto de 3.35x4.20 m.
Consideraciones jurídicas.
1.La licencia de ayuntamiento es nula por estar prohibida la reparcelacion urbanística en suelo rustico según art. 172 de la lei do solo de Galicia. Se tipifica como infracción urbanística muy grave.
2.La licencia otorgada para la construcción de vivienda en zona de protección costera infringe de modo patente, el art. 79 de la lei do solo de Galicia, nas areas de solo rustico protegido, prohibe cualquier tipo de transformación de su destino o naturaleza. De nuevo se tipifica como infraccion muy grave el incumplimiento u realización de edificaciones en suelo rusticos de especial protección.
3.Según los arti. 180 y 182 de la LSG y 67 de RDU declaran NULAS DE PLENO DERECHO las licencias otorgadas con infraccion de la zonificacion en suelo rustico con especial protección.
4.Finalmente la obra ni se ajusta a la licencia, presentando aumento de altura y volumen, por lo tanto se puede iniciar los expedientes de reposición de la legalidad y sancionar sin necesidad de condicionar tal iniciación a la previa anulación de la precitada licencia.
Por todo esto la C.O.T.O.P propone:
1.Requerir al Concello de Pontedeume para que proceda a la revisión de la licencia de parcelación urbanística ilegal, por infracción urbanistiva muy grave.
2.Requerir al Concello de Pontedeume para que suspenda los efectos de la licencia e inmediata paralización de las obras de construcción de dicha vivienda, por se NULA DE PLENO DERECHO.
3.Incoar expediente de reposición de la legalidad respecto de las obras ejecutadas sen ajustarse a licencia.
4.Incoar expediente sancionador por la comisión de infraccion muy grave especificada en apartado 4 anterior.
Como podeís ver en este caso ya existe también expediente abierto con ordenes en marcha, decir que es de fecha 14 de abril de 2004, ya se dice que la licencia es nula y la obra ilegal y se incoa expediente de reposición de la legalidad (demolición). De nuevo como podemos ver el Sr Alcalde del Concello del Pontedeume, no ha ordenado la ejecución de estas ordenes, y la obra se a finalizado recientemente, incluso para rematarla con mas “chulería” con tejado de pizarra, que esta prohibido en esta zona por la normas subsidiarias de Pontedeume.
Desde luego después de leer esto uno puede decir “vivir para ver”, ya no se puede ser mas ilegal, esta claro que en este ayuntamiento han perdido el norte hace mucho tiempo, y lo peor es que con la gravedad de lo que hacen, desde arriba no paren esto inmediatamente, la fiscalia tiene que entrar aqui a saco. No va a quedar mas remedio que salir a las calles para reclamar justicia, por que sino nos van a cementar este pueblo para el lucro de 4 salvajes.
Creo que con una situación tan grave como esta y tan documentada no rompe el saco de una vez, es que no existe justicia en este mundo, y por lo tanto es normal que esta gente se crean los amos del mismo.
Espero que al leer esto dejeis almenos vuestra impresion bajo estas lineas y desde luego es necesario informar claramente al resto del pueblo de esta situacion para que cesen los comentarios sin fundamento se escuchan habitualmente.
--
11 de nov. de 2005
MANIFESTO
Moi mal teñen que estar as cousas para que xurda un colectivo de persoas que traballen a prol da preservazón do património arquitectónico e urbanístico de calquer vila ou cidade de Galiza. E é que o panorama actual non é o máis apropriado para semellantes mesteres. Sen embargo en Pontedeume acaba de se formar un grupo que traballará neste senso, e que tentará incidir sobre os organismos públicos potenciando ao mesmo tempo a participación social na resolución destes problemas. Este colectivo toma para si o nome de FUSQUENLLA, lembrando a aqueles que se alzaron contra o poder dos señores feudais, e que tentaron botar abaixo os seus castelos, distintivos estes do deu poder económico e político.
A modo de apresentación elaboraron o seguinte manifesto.
Nos últimos tempos estamos asistindo na vila de Pontedeume a unha agresión intolerábel contra o noso patrimonio arquitectónico e paisaxístico. A recente construcción no lugar de Caldagueiro dun descomunal conxunto de vivendas –obra de forte impacto ambiental que, trala súa terminación, vai a alterar definitivamente a configuración da liña de costa- e as crecentes ameazas sobre o Mercado municipal –cuio interés reside no só no seu valor estético, senon no seu carácter público-, revelan as cesións do goberno municipal ás presións das empresas constructoras e a renuncia á súa responsabilidade en materia de ordenación urbana. Contradecindo a letra e o espírito do Plano de Ordenación Urbana vixente e tamen do que está a punto de aprobarse, asistimos atónitos ó deterioro da franxa costeira, zoa de singular valor paisaxístico. Como si de un retorno a outras épocas se tratara, cando o feísmo se extendía como unha plaga temible e a destrucción dos monumentos do pasado semellaba condición indispensábel para acceder á modernidade, contemplamos ós responsabeis públicos confundidos por unha errónea concepción do progreso e fascinados polos lucrativos ingresos que para as arcas municipais supoñen as licencias de obras.
Esta asociación entre construtores sen entrañas e políticos sen sensibilidade non pode producir outros froitos que a desfeita urbanística que estamos a sofrer aquí, como en outros moitos lugares da costa galega, por onde se espallan sen medida novas urbanizazóns inspiradas nun modelo caduco e lesivo de desenvolvemento económico: o turismo de masas e a explotación abusiva dos recursos naturais; modelo que xa estragou o Levante español. Agora, tócanos a nos.
E mentres, a auténtica política de vivendas, á que responde a necesidades básicas da cidadanía, allea ó mundo do pelotazo urbanístico, queda por facer. ¿E esta a política progresista que alenta o noso goberno? Porque nós, como veciños de Pontedeume, consideramos que ten que haber outra política en materia de urbanismo, respetuosa co entorno natural, que é a nosa principal fonte de riqueza, e cun patrimonio cultural que debemos preservar, propoñemos:
-unha política de vivenda cunha clara orientación social, non tecida polos fíos de araña da especulación
-a rehabilitación do casco histórico e a súa promoción como espacio comercial e residencial
-a adopción de medidas encamiñadas a protexer os espazos naturais e os edificios singulares (Biblioteca, Mercado, Concello,..)
-a oposición a calquera forma de enaxenación dos bens e dos espazos públicos
-o acordo de toda a cidadanía na definición dun modelo de vila habitábel, aberto, moderno e humano
5 de nov. de 2005
A pesar dos pesares
Tampouco os nosos pequenos mandatários son inmunes a esta enfermidade. A propósito da informe promovido polo concelleiro de servizos sociais de Pontedeume que tenta xustificar a construcción dun aparcadoiro soterrado debaixo do mercado municipal, convén fixar-se en como chega ao resultado a pesar dos pesares. Transcribo o informe:
"A proposta de Debaixo do Mercado é claramente a máis conforme coas opinións dos comerciantes, dobrando incluso á segunda opción No parque Sarmiento. De todas formas non podemos esquecer que onde está o mercado podemos falar da posíbel potencialidade arqueolóxica da zona (existíu un pazo e unha capela) que pode motivar a paralización da obra por tempo indeterminado. Os comerciantes son conscientes disto. A infraestructura que se tería que montar nos arredores do mercado e na Praza do Conde para a construcción dun apracadoiro soterrado poderían permanecer durante moito tempo se se paralizaran as obras por achádegos arqueolóxicos, provocando non só a suspensión evidentemente das actividades do mercado, tamén poderían afectar ao feirón semanal. Isto podería ocasionar unha baixada no número de clientes por tempo ainda indefinido que tería consecuencias sobre os ingresos dos comerciantes. Chegado o caso, na hipótese de que a construcción do parcadoiro soterrado levara 3 anos ou máis, incluso podería provocar o peche dalgún establecemento comercial se non se tomaran medidas para evitalo.
Eu considero o emprazamento debaixo do mercado como a mellor proposta pola súa proximidade ao casco vello, básico para a comodidade que require o comercio actual para ser competitivo."